IKEA, here we come ... & Philip <3

Äntligen är de dagen innan vi drar till IKEA :D Låter som att de är de bästa som hänt mig haha. men jag älskar verkligen IKEA !! Lite tråkigt dock att vi har en tid att passa när vi ska hem eftersom att Philip är på dagis medans vi är där och ska hämtas 13.45 .. Men vi hinner (hoppas jag) hehe. Har skrivit ner allt på en lapp, vad allt kostar och var de finns så de är lätt å hitta :)

Inköpslistan:
 Expedit bokhylla med skrivbord vit
Expedit hylla med fyra fack vit
Taklampa vit med moln
Skrivbordslampa
Pall ljusblå
4 st tygkorgar i olika färger
ev. nya gardiner

Allt är till Philip :) Jag bara älskar att handla till honom hihi.. Han blev jätteglad när han fick veta att han äntligen ska få ett riktigt skrivbord. Han sa: "Ja mamma, de måste man ju ha när man ska bli storebror"
 Älskar mitt barn !!
Philip kommer nog bli vääldigt avundsjuk sen när lillebror kommer, eftersom att han nu är van vid all uppmärksamhet för sig själv, men som jag har sagt till många och jag säger det igen !!, det gäller att lägga all tid åt Philip när lillebror sover och det är även mycket viktigt att folk som kommer och hälsar på att dom hälsar på Philip först så han vet att alla har sett honom också :) Plus att man frågar Philip: "vart har du lillebror?", så han får chansen att visa upp sin lillebror istället för att folk frågar mig direkt : " vart är bebisen?" . Det är väldigt viktigt för mig att de blir rätt så Philip inte känner sig "undanputtad" !! <3
Man märkar redan nu att han gärna byter samtalsämne när man börjar prata om lillebror i magen hehe. Han känner nog redan nu att inte precis all fokus är på honom.. <3

Idag har vi rensat och donat och fixat hemma hela förmiddagen.. Klädkammaren blev plötsligt mycket större fast än att vi ställde in fler möbler där haha. Men möblerna är väldigt bra förvaringsmöbler så där går in mycket i dom och de är ju ett plus ( jag som har så mycket skit) haha.
Källaren däremot ska vi inte tala om... där är saker så de nästan trillar ut när man öppnar dörren, så en dag på mammas semester ska där också rensas och köra till tippen :)
Kisen är hemma själv för första gången över natten, känner mig lite taskig hehe. men den klarar nog sig galant tror jag :) Mat & Vatten och en tillgänglig kattlåda så funkar de nog kanonfint..
Vid 4 tiden idag satte vi oss på cyklen och trampade hem till Mamma&Jörgen.Hann knappt av cyklen förren Philip och mamma var i poolen :). (badkruka, vad är de?)

Snart läggdax så man orkar traska runder på IKEA i morgon ..
Bilder och dyligt kommer nog upp i morgon kväll på Philips "nya" rum.

/MammaJenny.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lägg upp lite bilder på din mage :)

2011-06-07 @ 20:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0