Tummen värker BUHU...

Min tumme gör ont efter allt kruvande med en insektsnyckel haha.. IKEA idag var supernice, svalt och skönt va det där inne och knappt nått folk alls :) Hittade allt ja skulle ha förutom tygkorgarna som bara fanns i rosa :( Köpte heller ingen taklampa då jag blev osäker på hur den skulle sättas upp och OM de gick med de fästet som redan finns i taket ?! .. Ska till IKEA igen i september så då kan jag köpa en taklampa om ja inte köpt någon annan tidigare. Behövs ju knappt taklampa nu heller eftersom att de är så ljust långt in på kvällarna..
Istället för taklampan fick en ny toaborste,en ny saftkanna och 4 st söta skålar följa med hem hihi :)

Philip är stolt över sitt fina skrivbord han fått idag och satte sig där direkt när de var fördigbyggt hehe... de ritades och tejpades för fulla muggan i typ 1 timme medans jag satte ihopa det andra jag köpte :)

Förra sommaren blev Philip stucken av en insekt, förmodligen en mygga, och fick en allvarlig allergisk reaktion så vi blev inlagda på sjukhus över natten eftersom att svullnaden i ansiktet gick ner i halsen.Och idag när jag skulle hämta Philip på dagis så säger en av personalen : " Philip är svullen runt ögat, och ja kom och tänka på förra sommarens reaktion". Jag blev lite rädd först men tog de lugnt för att inte oroa Philip<3. Vi cyklade hem som vanligt och ögat har blivit lite mer svullet sen vi kom hem, men inte så jättemycket, sköönt :). Så jag kommer avvakta tills i morgon och ser då hur ögat set ut, om svullnaden har gått neråt i ansiktet så åker jag inte direkt.. Känns lite nervöst att veta att han troligen är ganska så allergisk mot myggor och jag går hela tiden in och kollar till honom nu när han sover så han andas som han ska och se så inte svullnaden blivit värre..
Hur kan man undvika myggor igentligen ? dom finns ju överallt nu på sommaren ?! Vill inte att Philip ska se ut som en fotboll i ansiktet igen !! 

Har tyvär glömt att ta bilder på hur hans rum blev nu med de nya möblerna, men får fixa de i morgon eller i övermorgon eller i överövermorgon ;)

/MammaJenny. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0